Danas je veliki dan za Facebook!

Facebook je zbog velike potražnje povisio raspon ciljane cijene dionica na 34 do 38 dolara po dionici, s ranije određenih 28 do 35 dolara.

18.5.2012.
11:05
VOYO logo

Zahvaljujući povećanom broju dionica i nedavno najavljenom podizanju njihove cijene, Facebookova početna javna ponuda bit će druga najveća u američkoj povijesti, nakon Vise 2008. godine, piše abc.net.au.

Naime, tržišna vrijednost ovim povećanjem cijene skočila je s 93 milijarde na 104 milijarde dolara. Ova javna ponuda zasjenit će tako i onu Googlea iz 2004. godine, čija je vrijednost iznosila 1,67 milijardi dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kompanija koju je u veljači 2004. godine u svojoj studentskoj sobi na Sveučilištu Harvard osnovao Mark Zuckerberg, povećala je prije IPO-a broj ponuđenih dionica za oko 85 milijuna, što znači da će se danas na tržištu naći 421,233.615 dionica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zuckerberg je u ponedjeljak proslavio 28. rođendan. I nakon izlaska na burzu, on će ostati najveći pojedinačni dioničar, te će kontrolirati tvrtku s preko 57 posto svojih dionica s pravom glasa. Računajući po najvišoj najavljenoj cijeni dionica, postat će bogatiji za 1,15 milijardi dolara. Nije loše za jednog 28-godišnjaka, zar ne?

Društvena mreža pokušava iskoristiti masovnu potražnju jer usporavanje rasta broja korisnika i prihoda dovodi u pitanje dugoročni uspjeh tvrtke koja danas zapošljava više od 3.000 radnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi smatraju da je očekivana vrijednost Facebooka previsoka, no postoje i oni koji drže da bi cijena dionice mogla narasti i do 100 dolara.

Kad je prije nekoliko dana General Motors javno objavio da se više neće oglašavati na Facebooku, to je otvorilo niz pitanja koja su, doduše, i prije postojala, ali o njima se nije raspravljalo takvim intenzitetom. Naime, javna je tajna da mnogi oglašivači još uvijek nisu sigurni isplati li im se takav oblik oglašavanja. To je ujedno i razlog zbog kojega je investitorima vrlo teško objektivno procijeniti vrijednost kompanije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Facebook, naravno, svoj oglašivački biznis gradi uvjeravajući sve oko sebe da kupuju nove oblike oglašavanja koji su učinkovitiji od starih, no činjenica je da oglašivači mogu direktno pratiti rezultate oglašavanja primjerice na Googleu, dok Facebook većinom ne dopušta praćenje korisnikovih aktivnosti od strane "trećih strana", pa je time i evaluacija oglašivačkih kampanja mnogo teža. Zbog nemjerljivosti kampanja, mnogi veliki oglašivači nisu sigurni jesu li njihovi oglasi isplativi kada se pojave na Facebooku.

Upravo ovo pitanje dovodi do jednog drugog, koje danas zanima mnoge koji su uključeni u IPO: vrijedi li Facebook zaista 100 milijardi dolara?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je Facebook ogroman, ipak nije veći od nekih tipičnih tehnoloških kompanija: Googlea, Microsofta i Applea. Microsoft vrijedi 240 milijardi dolara, Google 204 milijarde dolara, a Apple čak 500 milijardi dolara.

Prethodni članci: arti-201205160236006 arti-201205080407006 arti-201205100372006 arti-201205160186006 arti-201204240159006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Skriveno u raju
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo