Dobila račun od 12.000 kn nakon korištenja emotikona u tekstualnim porukama

Paula Cochrane izjavila je za britanski Daily Record: 'Ja sam bijesna. Nikad nisam čula za to prije, a godinama već imam mobilni telefon.

7.2.2015.
11:56
VOYO logo

"Prvi račun u studenom bio je 100,92 funti, ali sam to pripisala tome da sam mobitel taj mjesec koristila više nego inače. Paket na koji sam pretplaćena podrazumjeva neograničeni broj poruka pa sam pomislila da sam iskoristila više minuta u razgovorima. Nakon svega, to je bio moj novi mobitel."

Nazvala je britanskog mobilnog operatera tvrtku EE kako bi se požalila, međutim dočekao je užas. Njezin račun za prosinac iznosio je 449 funti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz EE tvrtke rekli su joj da je bilo dosta slika u prilozima poslanih tekstualnih poruka. "Ali ja sam znala da to nije u redu jer nisam imala puno slika na telefonu, a sigurno ih nisam slala kao tekstove", rekla je gđa. Cochrane.

"Savjetnik mi je objasnio da su računi bili za emotikone, japanske 'smješko' simbole. Nisam mogla vjerovati."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smješko? Ukupan iznos iznosio je tako 1.200 funti, odnosno oko 12.400 kuna. To nije bilo nimalo smješno za gđu. Cochrane.

"To je pljačka. Smješko lica su na alatnoj traci telefona - nisu aplikacije i nisu skinuti s interneta. Želim ovim slučajem upozoriti druge. Osjećam se povrijeđeno zbog toga što je EE ovršio 1.000 funti s mog računa za ugovor od 30,99 funti na mjesec koji imam s njima. To je potpuno neprihvatljivo."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

EE joj je smanjio račun za 100 funti kao znak dobre volje.

Operater mobilne telefonije EE rekao je za BBC da je gospođa Cochrane slala emotikone u obliku MMS poruka, a to ne ulazi u njezinu mjesečnu tarifu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Postoji niz čimbenika koji mogu utjecati na to hoće li se korisnici teretiti za slanje emotikona", kažu u EE.

"U ovom slučaju to je bilo uzrokovano postavkama na njezinom telefonu tako da je to više stvar proizvođača telefona, a ne mrežnog operatera. Ponudili smo joj kredit kako bi mogla platiti svoj račun, ali ona je to odbila".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glasnogovornik Ofcom-a, britanskog regulatora, izjavio je za Independent: "Očekujemo da će operateri jasno odrediti koliko košta MMS poruka u vašoj tarifi i u kojim slučajevima će primjenjivati ovu naplatu."

Ofcom ima jasna pravila kako bi osigurali da su cijene transparentne. Naime, Ofcom je u svom izvještaju pod nazivom "Učestalost neočekivano visokih računa" koje je objavljeno u rujnu prošle godine, utvrdio da je 4 posto mobilnih korisnika izjavilo da je dobilo neočekivano visok račun za "slanje MMS poruka ili da MMS poruke nisu uključene u mjesečnu tarifu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Britaniji su najčešći razlozi za "šokove zbog telefonog računa" pozivi prema ne-zemljopisnim brojevima (15 posto) i pozivi na brojeve koji nisu uključeni u mjesečnu naknadu (13 posto).

Vijest dolazi u istom tjednu u kojem je objavljeno da je jedno istraživanje u SAD-u otkrilo da korisnici emotikona imaju učestalije seksualne odnose.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
Tajne vinove loze
default_cta
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
Yu-Gi-Oh sevens
default_cta
Obiteljske tajne
San snova
Cijena strasti
VOYO logo