Žene u porukama dvostruko više koriste 'smajliće' od muškaraca

Nova hrvatska riječ za 'emoticon' je osjećajnik. Nismo sigurni koliko vas koristi ovu riječ, pa za svaki slučaj ovdje navodimo i sinonime; emotikon, smješko, smajlej...

14.10.2012.
13:53
VOYO logo

Moderna komunikacija preko računala ili smartphonea nezamisliva je bez ovih znakova. Najpoznatiji je sretno lice - "smajlić" koji reprezentira sreću u mnogim dijelovima moderne kulture. Najčešće je prikazan kao žuti krug s dvije crne točke koje predstavljaju oči i jedan crni luk izvijen prema gore koji predstavlja osmijeh. U računalno posredovanoj komunikaciji postoje i mnoge napredne verzije ovog znaka, animacije, a tu su i "emotikoni" koji plaze jezik, peru zube, ispijaju kavu, vježbaju na spravama, ljube se, trče, hrču i sl.

Prema istraživanju koje je provedeno na Sveučilištu Rice u Houstonu, Teksas, žene su dvostruko više od muškaraca sklonije da koriste "smajliće" i druge znakove u tekstualnim porukama koji ukazuju na emocije, bilo da ih šalju putem SMS-a ili e-maila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova studija koristila je podatke sa smartphonea muškaraca i žena tijekom razdoblja od šest mjeseci. Analizirano je 124.000 tekstualnih poruka.

Ispitanicima su dati besplatni iPhonei na korištenje u testnom razdoblju, ali oni nisu znali koji će aspekt njihove komunikacije biti proučavan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Texting", odnosno razmjenjivanje tekstualnih poruka postalo je najpopularnija forma komunikacije u suvremenim društvima. Samo ove godine procjenjuje se da će se širom svijeta razmjeniti oko 8 bilijuna tekstualnih poruka širom svijeta.

"Tekstualno razmjenjivanje poruka ne čini se da zahtjeva toliko mnogo socijalno-emocionalnog konteksta kao druga sredstva neverbalne komunikacije", rekao je Philip Kortum, docent psihologije na Sveučilištu Rice i jedan od autora studije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema njegovim riječima, ovo istraživanje je potvrdilo neka prethodna istraživanja koja kažu da su žene "emocionalno ekspresivnije" od muškaraca u neverbalnoj komunikaciji.

Ukupno su muškarci i žene koristili 74 emotikona, a najzastupljeniji su bili oni koji označavaju sreću, tugu i ogromnu sreću. Prof. Kotum i njegovi kolege ko-autori studije smatraju da su s ovim istraživanjem otvorili uvid u složenu prirodu posredovane komunikacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također su izjavili da je potrebno provesti dodatna istraživanja kako bi se još bolje razumjele sve kompleksnosti komunikacije posredovane tehnologijom.

Skriveno u raju
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo